Thursday, September 23, 2010

Hver dag er en sjelden gave



Den nye mageøvelse sangen min. Herlig sang og herlig tekst. Tenk hvis jeg bare kunne gjøre og leve etter det sangen sier. "Life is a journey, not a destination." "Make this a positively beautiful day."

Det får meg til å tenke på å leve i nuet som jeg har skrevet om en gang før. Hvor lett er det ikke og alltid se framover i stedet for å nyte øyeblikket. Tar meg ofte i å tenke : "Bare når denne uken er over, da skal alt bli bedre.Da skal jeg ha mer tid til å gjøre ekstra kjekke ting, ta meg tid til å gjøre det jeg vil gjøre. Vent til helgen, så skal jeg få tid." Hva med å nyte hver dag, og gjøre den til det du vil den skal være? Gjennom å miste min bestevenninne i drukningsulykke, en farfar som fikk kreft og døde, og at en person som som du bryr deg mye om har blitt syk og har tatt opptil fire operasjoner. Livet er skjørt, og en må bare nyte hver dag og hvert øyeblikk. Ikke minst sette pris på at vi faktisk får leve. Jeg vet hvertfall at jeg selv må bli flinkere til dette. Det er så lett å bare styre på og stresse seg fram, og tenke at det kommer nok en dag da jeg bare kan slappe av og nyte livet. Livet er her og nå! Hver dag er en sjelden gave er det et uttrykk som heter, og jammen er det ikke kloke ord.

No comments: